Kretensiskt stordåd

De byggde det här fortet helt själva:


(klicka för full storlek)

Gammalt och nytt i en härligt blandning: fortet köpte och målade jag för ett par år sedan, fick idag utan synbar anledning för mig att bättra på målningen och lägga lite gräs/mossa på basen, medan de kretensiska bågskyttarna i mitten är nyinköpta och -målade. Kretensare tjänstgjorde som legoknektar i alla möjliga klassiska arméer, så synnerligen flexibla små gynnare.

(Om någon till äventyrs inte skulle veta det så hade kretensare ett ordspråksmässigt rykte som lögnare under antiken.)

Kommentarer
Postat av: S-mul

Här tänkte jag glänsa med ett kretensk citat, men det var lite svårare att sno något bra än det var med latinet.



Fin rosa hudton för att vara medelhavsnissar! Fast de når trots allt inte upp till mina raska gossar med solsken i blick osv, karolinerna.



Fortet tycker jag mig känna igen.

2011-11-27 @ 23:15:28
Postat av: Andreas Alhazred

De ser inte fullt så rosa ut i verkligheten som på fotot, men visst, hudfärgen är osannolikt ljus.

2011-11-28 @ 06:56:35
URL: http://alhazred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0