Blodbadvakteri

En gång på det glada nolltalet gick det en liten DBA-turnering på LinCons Blodbad där det delades ut en litet blodbadvaktspris till den spelare vars matcher hade störst totala förluster, vilken underteknad vann medelst en serie blodbad, bl.a. en match mot Theos Alexandrier som slutade 6-4. Priset bestod av en hög gravstenar och liknande i 28mm-storlek, och jag råkade få ett infall igår att sätta lite färg på några av dem:


(klicka för full storlek)

Tältet längst t.v. hör naturligtvis inte dit - det är en extragrej jag fick som sample av Baueda som jag kom på jag kunde måla upp som camp till min gamla polybiska romar-DBA-armé. (De har annars en camp bestående av en palisad från Long Range Logistics, men den är lite opraktisk att släpa omkring så brukar glömmas på konvent etc. Den här har magnetbas och kan alltså följa med figurerna själva i sin plåtbottnade låda.)

Gravstenarna och kistan kan ju användas som rekvisita till valfritt 28mm spel, kanske i mitt fall troligast Malifaux eller SBH. Men om ärligheten ska fram blir det sällan ngt annat än 15mm spelat för min del så risken är väl de mest hamnar på hyllan.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hmm

2012-06-06 @ 19:11:53
Postat av: Andreas Alhazred

Palisaden från LRL är fö samma som kretensarna visade upp sig i i höstas.

2012-06-07 @ 14:40:27
URL: http://alhazred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0