Proof of Concept

Detta inlägg är väl främst riktat till Samuel ...

Mitt första försök till att använda Baccus Basing System (utan Baccus' basnings-grejer - det är en mix av GameManiacs, Vallejo, GaleForce, och Casco):
Vad tycker du? Det går säkert att få (ännu) bättre med lite övning, men som koncept? Hade ev. varit bättre ha brun färg på hela gubbarnas integrala baser.

Värt å fortsätta med eller ska jag testa med ngt helt annat?

Själv tycker jag det blev bra nog jag funderar på att köra det på 15mm-gubbar osså. Ska nog dock först prova Johan Herbers system för dem.

Kommentarer
Postat av: Andreas Johansson

Har lagt till lite mer static grass vid den högra (vänstra i bilden) ryttarens bas, så den bruna biten där inte är lika tydlig. Klar förbättring, men inte så stor skillnad jag tycker det är värt att byta ut fotot.

2010-10-18 @ 16:52:53
URL: http://alhazred.blogg.se/
Postat av: Samuel

Ser bra ut! Bra mycket bättre än dina vanliga enfärgade. Men jag tycker absolut att figurens egna bas ska vara målad å samma vis, det ser rätt skumt ut nu. Måla den i brunt och täck över den med med lite gräs.



Sen så menade jag ju att det var poäng i om vi gjorde lika dant så det blir ju inte så bra om du skaffar något annat.

2010-10-18 @ 18:31:10
Postat av: Andreas Johansson

Då kör vi så här.



Får dock se när jag orkar göra några större insatser på karolinfronten. Känns som det är lite prio 2 tills jag avslutat ett par 15mm-projekt.

2010-10-18 @ 23:08:27
URL: http://alhazred.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Och nu väntar alla vi andra på ett inlägg som riktar sig till oss!

2010-10-19 @ 16:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0