Milstolpe

Med nedanstående figgar idag färdigställda har jag nu tillräckligt med gubbar för att ställa upp 400 poäng Medieval Germans för DBMM:

(klicka för full storlek)

Därmed tar jag ett tillfälligt avsked från 1200talet på målarfronten och ämnar fokusera på andra projekt ett tag, i första hand 1400talsprojektet.

Visa män har sagt det är viktigt med visioner. Jag vet inte om det är sant, men listan på figurprojekt jag satt igång och/eller planerar börjar bli skrämmande lång:
  1. 1400talsprojektet. Redan börjat med tyskar, valaker ligger i knarkpåsar och väntar. Måste beställa ett par saker till från Essex Miniatures då Mirliton inte har riktigt allt man behöver till tyskarna.
  2. Stora Nordiska Kriget i 6mm. Eftersom Samuel redan köpt ett svenskt armépack blir det nog ryssar för min del.
  3. Terräng. Det är verkligen på tiden jag tog mig i kragen och gjorde/köpte lite egen terräng i stället för att alltid låna andras.
  4. Expandera Liao-armén till DBMM-storlek. Når lätt 200 poäng med några figgar jag köper samtidigt som fjortonhundratalsgrejerna från Essex, 400 poäng lär dröja. Och appropå Liao, deras baser ska uppgraderas osså.
  5. Saker jag bara funderar/hoppas på: Spanska tronföljdskriget i 6mm, almoravider för DBA (kameler!), osmaner för DBA (vore trevligt om det fanns någon osmanarmé för osmantemat ...).
  6. Samt, givetvis, jag har en del 1200talsgrejer av lägre prioritet som någon gång ska målas: lite italiensk milis och saracenska hjälptrupper för en siciliansk morf, och åtta element avsuttna riddare (som regelförfattaren tyvärr är elak mot så de inte är så användbara men de är snygga så målas ska de).

Eftersom jag inte har någon egen vilja provade jag dessutom Samuels förslag ang. kraniestapeln. Definitivt en besvikelse i termer av resultat i förhållande till ansträngen, men helt illa det kanske inte blev ändå:
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Helt klart till det bättre

2010-10-22 @ 21:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0