Lite bilder från LinCon 2010

Hade tänkt skriva ngt fantastiskt om LinCon, men idag kände jag mig rätt trött och resten av veckan är jag knappt hemma, så vi kör lite slumpbetonat bildkollage istället. Bilder i kronologisk ordning.


DBMM - Johans greko-baktrier (vänster) mot Micaels serber (höger):
Senare samma match; fler serber har anlänt till slagfältet på greko-baktriernas vänstra flank, och tvingar de senare att ändra sin uppställning för att neutralisera det nya hotet:
Mina tyskar har anfallit Daniels egyptier och slagits tillbaka med stora förluster - bilden är från när min armé precis tagit så stora förluster jag förlorat slaget:
Samuel tror hårt på sina dvärgars chans mot mina orcher (HOTT):
Tyvärr går det inte så bra för hans vänsterflank:
När även den dvärgiske björnryttarhjälten fallit är allt över:
Johans greko-baktrier och Daniels egyptier möts i en förvirrad strid (DBMM):
Jag har lånat ut mina khitaner till Tomas, vilket jag får bittert ångra då de just klått upp mina mongoler (DBA):
Kunde dock varit värre - de lyckades iaf ta med sig den khitanske generalen.
***
DBMM igen - egyptier mot serber:
Ödlefolk mot dvärgar (HOTT):
Slutfasen av Egypten-Serbien  - de serbiska riddarna har krossat allt i sin väg:
Orcher mot dvärgar igen:
... och orcherna är åter segerrika:

På de här bilderna kan man ju knappt tro att DBA var spelet jag spelade mest, men när man spelar själv så tänker man inte på att ta bilder - man tänker på hur man ska undvika att den lede fi avdagatar ännu fler av ens kärleksfullt målade figurer. (Alt. hur man ska avdagata dem själv när man lånat ut figgar, vilket jag gjorde en massa detta konvent.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0